Nova CEESG

Comunicado do Ceesg con motivo do Día Internacional contra o Acoso Escolar

02 - 05 - 2022

Con motivo do Día Internacional contra o bullying, o Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia (Ceesg) quere destacar a necesidade de apostar por estratexias institucionais eficaces que transformen aos centros educativos en espazos libres de acoso escolar. A literatura científica indica que resulta imprescindible a atención ao factor social nas escolas. O camiño cara un sistema educativo inclusivo so é posible si se atenden ás necesidades socioeducativas que están na etioloxía dos procesos de exclusión escolar. Resultados de investigacións recentes, feitas na Universidade de Vigo, indican a maior vulnerabilidade que, nos procesos de Bullying, vivencian as e os adolescentes que transgreden a norma de xénero, así como as/os que pertencen a grupos étnicos minoritarios (Carrera et al., 2021). A escola presenta déficits na atención ao factor social, situando nunha situación de vulnerabilidade pedagóxica ao 28% do estudantado (Fernández-Simo et al., 2022).

Dende o Ceesg vimos reivindicando que a Consellería de Educación adopte unha postura pro activa na dotación de recursos aos centros escolares que permitan que a escola sexa un espazo seguro e inclusivo. Para que isto sexa posible, compartimos as propostas da literatura científica sobre a materia e propomos:

  • Que a planificación educativa da administración pública teña en conta a dimensión socioeducativa. A atención a este factor é imprescindible para a equidade educativa e para a loita contra o bullying.
  • Que se incorporen educadoras e educadores sociais aos centros escolares. A educación social é a disciplina de referencia nos procesos de intervención socioeducativa.


Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia.


Referencias:
Carrera-Fernández, M.V., Almeida, A., Cid-Fernández, X.M., González, A., & Fernández-Simo, D. (2021). Troubling secondary victimization of bullying victims: the role of gender and ethnicity. Journal of interpersonal violence Journal of Interpersonal Violence, 1–31. https://doi.org/10.1177/08862605211005151
Fernández-Simo, D., Cid-Fernández, X.M. Carrera-Fernández, M.V. (2022). Deficits in the Socio-educational School Inclusion Strategy for Students with Social Difficulty in Spain during the Covid-19 Pandemic. Center for Educational Policy Studies Journal. https://doi.org/10.26529/cepsj.1124

Quizais che interese

Outras novas

Novas ofertas de emprego
Novas ofertas de emprego

Estas son as ofertas de emprego máis recentes publicadas na web do Ceesg:

  • Educador/a social.
  • T. de integración laboral.
  • Axente de desenvolvemento local.
  • Axente de emprego e desenvolvemento local (OPE)
  • Axente de emprego e desenvolvemento local (OPE)
  • Educador/a familiar.
  • T. en xestión cultural e información xuvenil.
  • Animador/a sociocultural.
  • Orientador/a profesional para a inserción.


OPEs de estabilización:

  • Educador/a social (2)
  • Educador/a familiar (13)
  • Educador/a—coordinador/a SAF (1)
  • Téc. Aux. Educación diúrna (1)
  • Téc. Aux. Educación nocturna (2)
  • Téc./Axente de emprego (7)
  • Axente de emprego e desenvolvemento local (24)
  • Axente de Igualdade (2)
  • Animador/a cultural / sociocultural (6)
  • Téc./Coord. de Cultura (5)
  • Monitor/a de ludoteca/sociocultural (2)
  • Téc. información xuvenil (1)
  • Responsable casa da cultura (1)
  • Dinamizador/a xuvenil (1)
  • Preparador/a laboral (3)
  • Orientador/a laboral (9)
  • Téc. de inserción (1)
  • Coord. centro social (1)
  • Téc. de servizos sociais (2)
  • Coordinador/a oficina desenvolvemento do Plan Xitano (1)
  • Téc. prevención de condutas adictivas (1)

Se estás á procura de emprego, recorda visitar regularmente a nosa web para estar ao tanto de todas as novidades.

XVIII Xornadas Interxeracionais Rurais de Cabreiros
XVIII Xornadas Interxeracionais Rurais de Cabreiros

Un ano máis, Cabreiros celebra as súas Xornadas Interxeracionais Rurais que chegan á súa XVIII edición e que continúan (despois de dous anos de restricións) dando exemplo de desenvolvemento comunitario no rural galego.

O Ceesg, entidade colaboradora desta xornada, participará na mesa inaugural o sábado 28 de maio. Nesta primeira sesión presentaranse os traballos premiados no VIII Premio Xermade na Historia e a convocatoria da seguinte edición, organizada pola asociación de veciños, USC, Concello e Deputación. Trala pausa do xantar terán lugar dúas actividades que abrirán o debate sobre autosuficiencia no agro, soberanía alimentaria, horta ecolóxica e a venda directa.

As Xornadas Interxeracionais continuarán o sábado 4 de xuño ás 10.30 horas para falar sobre modelos de vivendas alternativas e colaborativas coa participación de catro persoas expertas e representantes doutras tantas empresas e organizacións do territorio peninsular. A tarde estará dedicada á presentación de experiencias de emprendemento no rural, cun obradoiro de cestería como peche.

A derradeira cita será o 11 de xuño, cun relatorio dedicado á saúde emocional, as pandemias, guerras e psicoloxía da resistencia, rematando a mañá cun obradoiro de risoterapia. E xa pola tarde, como peche desta edición, poderemos disfrutar da actuación do grupo Mamá Cabra, co seu espectáculo Paraíso Natural.

Ver programa detallado

Buscamos persoal funcionario ou laboral fixo
Buscamos persoal funcionario ou laboral fixo

No Ceesg recibimos cada vez máis peticións de designación de profesionais para formar parte dos Tribunais de oposicións de concellos en prazas nas que podemos optar como educadoras/es sociais.

Pedimos a vosa colaboración para participar como integrantes de tribunais ou como persoal asesor. Se traballas na Administración Pública nun grupo A1 ou A2 e es persoal funcionario/a de carreira ou laboral fixo, envíanos un correo electrónico a ceesg@ceesg.gal indicándonos a túa situación laboral, posto e categoría profesional. Non só nos referimos a persoal de concellos ou coa denominación ‘educador/a social’, tamén corpos de profesorado, administración autonómica, e outros postos como Axente de Igualdade, Técnica/o de servizos sociais, etc.

O obxectivo é ampliar a listaxe de colexiadas/os que cumpren este requisito e así poder dar resposta ás peticións que poidamos recibir de concellos ou outros ou organismos públicos.

A presenza da Educación Social en tribunais de selección garante que as probas sexan adecuadas á praxe e á realidade da profesión, e supón un valor de recoñecemento para a nosa profesión.